Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Dalarna är inte Norrland

Av Nettan - 17 maj 2008 12:17

Jag har gett mig på vad som verkar vara ett omöjligt projekt. Nämligen att upplysa 08:orna om att Dalarna inte är Norrland. Jag möts med stor skepsis, tydligen är allt ovan Uppsala ett enda mörker. I framtiden tycker jag faktisk att det vore rimligt att visa hela kartan på geografilektionerna. 

 
 
Marianne

Marianne

17 maj 2008 15:42

Dalarna ligger Norrut. Allt som ligger Norrut tillhör Norrland. Dalarna ligger i Norrland ; D

http://nyaaventyr.blogspot.com

 
Ingen bild

Nettan

17 maj 2008 17:47

Marianne var kom du ifrån nu igen ;)

 
Ingen bild

Petra

17 maj 2008 18:14

I butiken fick jag häromdagen frågan var jag var ifrån, "mora" svarade jag, "hur är det där i Norrland egentligen, är ni sådär lugna eller??"..hmmm.. Även ALLA här nere tror att Mora ligger i Norrland..Allmänbildning? What?

 
trollpackan

trollpackan

17 maj 2008 19:07

Det är ju det minsta man kan begära;)
Hmm...fast...allt norr om tullarna brukar ju kunna betraktas som Norrland;)

http://trollpackan

 
so

so

17 maj 2008 19:24

Allt ovanför Upplands "Lapplands" Väsby är Norrland för de här sthlms-nissarna...å välkommen upp till kamp. Jag har kämpat hårt. Skönt att få hjälp gumman!

http://soffansson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 28 maj 2008 07:37

Nu är vår nya blogg igång, framöver finns jag och SO på;   http://www.hybris-sonett.blogspot.com/  ...

Av Nettan - 24 maj 2008 17:39

Jag borde portas från Gina Tricot. Nyheter varje vecka är inte alls bra. ...

Av Nettan - 23 maj 2008 14:56

Jag och SO pysslar med att skaffa oss en gemensam blogg. Därför är jag dålig på att uppdatera just nu. Jag hoppas att ni följer till den nya, meddelar adress inom kort. ...

Av Nettan - 19 maj 2008 19:30

Jag var hos frisören idag, hon ögnade igenom mitt hår och sa;   "Vilket häftigt hår, det här kan man ju atombomba utan att det skulle ta skada"   Så är det att vara sponsrad av Schwarzkopf. Tack Charlotta.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards