Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

En lista till

Av Nettan - 18 maj 2008 20:34

Gör som många andra;


För 5 år sedan:

Bosatt i Jönköping. Precis lika trist och religiöst som det låter. Älskade vår vackra sekelskiftslägenhet. Var besatt av en speciell räkröra. Spenderade riktigt mycket tid på Friskis och Svettis. Hade mitt första jobb på som socionom på Flyktingsektionen.


För 3 år sedan:
Bosatt i Örebro. Flyttade galet många gånger. Ägde världens sötaste radhus med en trädgård som Tolga inte vågade beträda eftersom den var invaderad av myror. Veckopendlade till Ludvika. Trivdes riktigt bra på jobbet. Åt Karamellkungen nästan varje dag. Blev besatt av Anders Wendin.


För 1 år sedan:

Bosatt i Istanbul. Student. Levde livet. Hade många trevliga kvällar på terrassen. Svor allt för många gånger över dålig uppkoppling. Saknade svensk mat. Spenderade för många sommarveckor i ett regnigt Sverige. Fick en usel placering i fisketävlingen. Hade en av mitt livs bästa festkvällar när Sofia och Jens förlovade sig.


För 3 månader sedan:

Hade bestämt mig för att flytta hem. Var galet trött på att plugga. Laddade för Tjejvasan. Var förvirrad. Plöjde alla avsnitt av Grey´s Anatomy. Var på bio minst en gång i veckan. Hade hårångest.


I går:
Var redigt bakis efter en superkul fredagskväll. Åt två cheeseburgare. Ville helst ligga i soffan. Svor över vädret. Åt en trevlig middag. Var för seg för fest.


I morgon:
Jobba. Konsultation hos en frisör för att råda bo på Gustav Vasa frisyren. Ett pass på Friskis och Svettis. Som alla måndagar, hälsosam mat. Skvaller med syster.


Om ett år framåt:
Har fyllt 30. Kommer att ha ångest över att jag borde bli mer vuxen. Äger en fin lägenhet. Nyss kommit hem från semester i Japan. Börjar bli less på Socialtjänsten. Är lycklig. Är hundägare.

 
 
Ingen bild

Willy

19 maj 2008 15:51

Jag har varit i Japan! sjukt coolt land. du kmr ta med sambo väl? :$ kan börja spara pengar nu

 
trollpackan

trollpackan

19 maj 2008 17:23

Oj, vad du har varit med om och flyttat och flängt;)
Jaså, hundägare om 1 år? Hmm...vad ska du köpa för vovvsing då?
kramen

http://trollpackan

 
Ingen bild

Nettan

19 maj 2008 19:20

Självklart, bara att spara på :)

Jag älskar hundar, har dock blivit lite ambivalent på sistone och börjat gilla småhundar. Så någon liten envis jäkel kanske det blir !

 
Ingen bild

Petra

19 maj 2008 19:41

Det framgår inte vad du gjorde i Ludvika, jobbade förmodar jag? (nyfiken)

 
Ingen bild

Nettan

19 maj 2008 20:15

Japp, jobbade och trivdes utmärkt! Kommer du och upp helgen som du planerade? (ja,ja,ja)

 
Ingen bild

Willy

19 maj 2008 20:44

ajt ajt, det ska sparas!
men sambo honey, va hände med bilderna vi prata om tidigare? :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 28 maj 2008 07:37

Nu är vår nya blogg igång, framöver finns jag och SO på;   http://www.hybris-sonett.blogspot.com/  ...

Av Nettan - 24 maj 2008 17:39

Jag borde portas från Gina Tricot. Nyheter varje vecka är inte alls bra. ...

Av Nettan - 23 maj 2008 14:56

Jag och SO pysslar med att skaffa oss en gemensam blogg. Därför är jag dålig på att uppdatera just nu. Jag hoppas att ni följer till den nya, meddelar adress inom kort. ...

Av Nettan - 19 maj 2008 19:30

Jag var hos frisören idag, hon ögnade igenom mitt hår och sa;   "Vilket häftigt hår, det här kan man ju atombomba utan att det skulle ta skada"   Så är det att vara sponsrad av Schwarzkopf. Tack Charlotta.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards