Alla inlägg under december 2007

Av Nettan - 30 december 2007 18:25

Hänger i Glumman, har tittat på Postis Per med den lilla människan. Nettan i sitt rätta element. 

Av Nettan - 29 december 2007 18:23

Åter i bloggvärlden. Tänker inte trötta ut er med någon lägre utläggning om mina obloggade dagar. Kör en sammanfattning;


- Panikshopping. Kan vara det enda som får mig att genomföra det där självmordet 2015. Enda fördelen var att man inte behövde gå själv, bara att åka med strömmen.


- Galet rolig kväll på Undici. Klar Finlandsfärjestämning.


- Ett fantastiskt vackert Dalarna. Eller hur Jens?


- Riktigt rolig julafton. Singstarmästarinna utan större konkurrens. Magnus ägde på Sarah Dawn Finer, I rember love. Den kan han ju bära med stolthet om han vill.


- Fattig juldag. Mora Parken kan vara världens tråkigaste ställe. Rock Tools spelade, behöver jag säga mer?


- Ingen uppkoppling. 


- Mycket vin.


- Lite sömn, det var det dock värt. 


- Magsjuka.


- Ny bebbe, Mac.


 Nu ett mysigt Malmö och förhoppningsvis en trevlig nyårsafton precis som vanligt. 


Av Nettan - 21 december 2007 09:29

Jag och Katten Sigge börjar sakta men säkert vakna till liv här ute i Bromma. Sigge har helt oförskämt inte tagit någon som helst hänsyn till sin gäst utan jagat en jäkla leksaksråtta hela natten. Hemresan gick bra, satt brevid en mycket trevlig svensk kvinna bosatt i Oman. Jag blev självklart exalterad och vet nu mycket om hur det är att leva där nere.


Nu ska jag snart börja göra mig klar för att åka in till stan. Ska avklara mina julklappar idag, luncha och fika. Igår fick vi kalla fötter gällande det där med spray-tan och avbokade. Nu är det blekt som gäller. Kvällen spenderar vi hos världens bästa Charlotta.    



Av Nettan - 19 december 2007 21:53

Måste säga att jag blivit en fena på att packa vid det här laget. Lyckas nästa alltid trilla in på 22 kg.


I maj var jag och min syster i Thailand. Det är ett shoppingvänligt land det där. Vi hade bestämt att vi skulle vara två veckor på Koh Samui för att sedan avsluta med några dagars shopping i Bangkok. Vi åkte med minimal packning eftersom vi varit där tidigare och visste att allt är extremt billigt.


Den gången förlorade jag all känsla för hur mycket saker egentligen väger. Syster var dock tio gånger värre. När vi lämnade Koh Samui hade vi redan 20 kg övervikt. Vilken miss, nu skulle vi ju till Bangkok för att shoppa. Tilläggas bör att varje överviktskilo skulle kosta oss 300 kr när vi åkte hem.


Min syster är jordens optimist och att vi skulle vara i Bangkok utan att få handla var för henne helt otänkbart. "Någon måste väl kunna skeppa över det åt oss." Det kan ha varit några av mitt livs bästa skratt när hon helt sonika börjar leta på gula sidorna och ringa runt. Thailändarna är ju inte precis några höjdare på engelska.


Jag försökte övertyga henne om att lägga ner det där projektet men hon vägrade. Vad säger man, trägen vinner. Någon dag senare hade vi en thailändare där som hämtade upp en väska på 40 kg för skeppning till Sverige. Vi betalde 1500 kr och kunde glatt shoppa vidare. Och ja, en månad senare levererades väskan till Sverige.

Av Nettan - 19 december 2007 14:11

Hemresa stundar. Det bli några dagar i Stockholm innan vi åker vidare till Mora på söndag. Följande storverk ska uträttas;


- Shopping fre-lör. Julklapparna avklarar vi fort, för att sedan gå på viktigare saker.

- Spray-tan. Ska bli intressant, Jens börjar.

- Mys hos Charlotta på fredag. Har hört rykten om mat, vin och godis.

- Fika med Jimmy. 100 år sedan vi sågs.

- Utgång lördag. Jag känner att vi kommer fylleringa någon, Anna Bellsäter ligger i farozonen. Dessutom känner jag att vi kommer att sy upp min klänning med dåligt resultat.


Kommer att bli lite sämre uppdatering på bloggen men ett och annat inlägg kommer nog att slinka in.



Av Nettan - 19 december 2007 12:30

Jens, din flicka är olycklig. Det är jobbigt att se och alla vet ju hur obehagligt det är att ha en flickvän som inte är nöjd och glad. Lyckan finns att finna på MQ. Den är skarpt lila, kortärmad, v-ringad, blank och toksnygg. Bara ett litet tips.

Av Nettan - 19 december 2007 09:16

Av Nettan - 19 december 2007 09:03

Efter att en vänlig själ introducerat mig för den här mannen har jag nog sett dom flesta klippen. Det är riktig Nettan-humor så jag bjuder på två klipp.

Ovido - Quiz & Flashcards