Alla inlägg den 13 december 2007

SMS

Av Nettan - 13 december 2007 18:18

Jag skickar ganska mycket sms, minst 80% av dessa har samma mottagare. Soffan mob. För det mesta är dom verkligen helt meningslösa. Idag har jag exempelvis följt hennes förlorade klänning från första borttappningsupptäckten till att den nu återfunnits. Däremellan har jag följt med på en liten shoppingtur för att hitta en ny klänning och nu ska jag få resultatet av provningen på foto via mailen.


Detta har ändå varit en rätt bra dag, klänningsfrågor är ju ett viktigt ämne. Annars brukar det mest gälla matintag, antal timmar i soffan, utebliven träning, frisyrer eller när ska vi träffas. Utan något slags livstecken en dag blir jag allvarligt orolig.


Nu fick jag precis ett sms, Soffan mob. "You got mail".


Kärlek till dig!   

Av Nettan - 13 december 2007 16:21

Jag har ju haft lite Dalatema idag och fortsätter så. Kan inte låta bli att uppmärksamma den här artikeln från dagens Moratidning.


Hembrännare vill ha tillbaka jästen


En man åtalas för hembränning. Under rättegången påpekar han följande;


Strösocker och turbojäst var inte till hembränningen. Det skulle kärringen göra bärvin av tills hon fyllde år. Hon vill ha tillbaks sockret, det påpekade hon extra...


Rätt ska vara rätt.

Av Nettan - 13 december 2007 12:37

Genom att kolla referenser till min blogg upptäckte jag att en läsare hittat hit genom att söka på partnerbyte. Undra om en viss besvikelse infann sig när det inte handlade om någon riktig action. Eller så dimper det kanske ner något skamligt förslag framöver, scary.

Av Nettan - 13 december 2007 10:54

Fick lov att sno den här från Sofias blogg. Undra hur många gånger man blivit tvingad att säga dubbeldaim för att roa utomsockens.

Av Nettan - 13 december 2007 08:31

När jag igår stökade runt hittade jag den "utredning" som jag fick av mina kära arbetskamrater när jag slutade mitt förra jobb. Fick mig ett gott skratt, blev rörd, främst kunde jag dock konstatera att jag var missförstådd.  Det finns vissa återkommande inslag som saknar substans;


- Att min lägenhet skulle ha sett ut som en ungkarlslya- Dom där kvadratmetrarna var topptrim. Minns inget av pizzakartonger eller julmustflaskor under sängen.


- Att min dagliga kost bestod av;

 Gröt, kexchoklad, lunch (ibland Nutrilett), choklad och mot kvällningen karamellkungen. Kan omöjligtvis stämma.


- Att jag spenderade alla mina pengar på kläder, rödvin, godis och konserter. Egentligen sparade jag alla mina pengar för att åka på en fredsresa till Kina.


- Att jag på något vis skulle vara förvirrad.  Att fel klient råkade slinka in då och då bör väl knappast räknas.


Största lögnen måste dock vara det här med Mums-Mumsen. 32 stycken kan väl ingen stackare äta på en kväll.


Trots alla lögner var det bästa arbetsplatsen någonsin!

Av Nettan - 13 december 2007 07:48

Trots ofantlig trötthet steg jag upp med T. Tittade på luciamorgon från zorngården, mysigt. Konstaterade att det kanske var vackraste luciamorgonen någonsin, jag är självklart helt opartisk. Zorngården är fantastiskt fin och jösses så mycket snö det var hemma. Fick en hemlängtansattack som snabbt stillade sig när dom berättade att det hade varit upp till 25 grader kallt under natten. I sann Moraanda var det även lite folkdräkt, näverlur och fiol. Hur kan man inte älska det?


Lucian hade dessutom page. Kändes modernt. På vår tid var det i alla fall helt uteslutet med kort hår, mörkt hår kunde i undantagsfall gå bra. Jag är mest bitter över att jag aldrig fick vara lucia. Fast T berättade för mig att jag några mellanår som inte var så goda (jag var helt ovetande om detta). Dom där åren måste ha infunnit sig mitt under bästa bli vald till luciaperioden. Hm, det kan väl inte vara så att han tänker på åren när jag hade spretlugg och tandställning...



Ovido - Quiz & Flashcards