Alla inlägg den 17 december 2007

Av Nettan - 17 december 2007 16:35

Den här fröken har jag inte sett sen i somras. På dom månaderna händer det ju massor med en sån här liten snäcka. Längtar!

Av Nettan - 17 december 2007 12:00

Jag har ännu inte köpt några julklappar. Det betyder att jag kommer att få slåss med massa desperata människor i slutet på veckan. Under åren har jag fått två julklappar haft det där lilla extra;


- Ett år fick jag en rökt lax. Min pappa var egen företagare och hade helt enkelt kommit på den genialiska idén att slumpmässigt skänka vidare de julklappar han fick av leverantörer etc. En liten etikett, God Jul från pappa (samt Peab) och han hade alla julklappar färdiga. Det året fick vi alla mycket märkliga julklappar.


- Ett år fick jag en hamster av min syster. Hon hade slagit in den med bur och hela kittet. Jag öppnade paketet och stirrade ner på en tuss som sprang där i sitt lilla motionshjul. I somras erkände hon dessutom att hamstern Hampus var stulen. Vilken frisk människa snattar en hamster?

Av Nettan - 17 december 2007 10:37

Trevlig glöggmys hos Martin igår. 07 glöggen var ju riktig god, antar dock att den är slut vid det här laget. Fick frågan vad den var smaksatt med. Läste på flaskan och såg att det var Havtorn & Kanel. Vad fasiken är havtorn egentligen? Fredrik trodde att det var släkt med hjortron. Det komplicerade bara saken ytterligare när jag skulle försöka tänka ut en beskrivning på hjortron också. Till slut nöjde vi oss med förklaringen att havtorn i alla fall smakar gott.


Efter nyår lovade Martin att han skulle laga en middag med bayersk mat. Inte så att det kittlade till i magsäcken precis.


Annars njuter jag mest av första dagen på jullovet!

Ovido - Quiz & Flashcards