Alla inlägg den 3 december 2007

Av Nettan - 3 december 2007 12:37

Eftersom jag är en svag själ så är jag medlem i Aftonbladets PLUS- tjänst. För 19 kr/mån får man tillgång till de mest intelligenta och värdefulla artiklarna som tidningen har att erbjuda. Nu har dom testat munskölj.


Listerine fick halvgott betyg, 78% effekt på andedräkten efter en timme. Jag hade nog kunnat satsa en peng på ett 100 % resultat. Det är ju helt oförklarligt att det finns någon bakterie som överlever en gurgling Listerine. Själv blir jag överraskad att jag har någon mun kvar efter varje sköljning.


Då Aftonbladet är en tidning som bryr sig fick man även lite tips på hur man kan kolla om grävlingsandedräkten infunnit sig. Exempelvis att skrapa av tungan med en liten tesked och lukta. Främst gillar jag dock att de skriver att man kan låta ett barn lukta eftersom dom sällan ljuger. Funderar nu stark på att rafsa av en tesked och kila över till grannens kottar för bedömning.


Vill ni förövrigt gurgla effektivt så är det SB12 som gäller.


Av Nettan - 3 december 2007 10:48

- Var klar med tentan 30 minuter innan deadline igår, goda marginaler ska det vara. Råkade titta in på nästa moment och fick genast ångest. "Du skall denna gången skriva en mindre, mycket enkel (eller hur!) rättsutredning". Måste genast förtränga att jag läste det där.


- Jag är rädd för turkisk fisk. Arpaslan och han tjej ville bjuda på middag i helgen, fisk. Jag gillar bara svennefisk som lax, regnbåge, abborre och torsk. Övrig fisk är läskiga grejer. Bäst att ha förmiddag med BK.


- Datorn säger till mig att sådeles och omöjligtvis är ord som inte finns. Hur kan det vara möjligt? Jag är mycket förtjust i dom orden (som inte är ord?). Annars är mitt nya favoritord hona. Tycker det låter hett att var någons hona.


- Såg Carola på TV i morse. Det är något giftigt med henne. Hon ger mig psykopatvibbar samtidigt som hon är grymt snygg. En psykopat i lyxförpackning.





Ovido - Quiz & Flashcards