Alla inlägg under januari 2008

Av Nettan - 31 januari 2008 17:50

Ska på invigningen av Zuma som öppnar sin första restaurang här i Istanbul. Klädsel: Casual men trendigt. Måste väl betyda någon av mina bättre mysisar?

Av Nettan - 31 januari 2008 13:05

Den är ju galet söt...

Av Nettan - 31 januari 2008 10:57

Av dom stora bloggarna har jag förstått att det är populärt, dels att videoblogga, dels att ha frågestund med sina läsare. Här om dagen hade jag besöksrekord med 98 unika besökare, trots denna fantastiska siffra har det inte inkommit någon förfrågan om frågestund. Detta är för mig helt oförklarligt. En bra flicka reder dock sig själv och jag har därför lånat några frågor som jag tror kan intressera den stora massan;


Din pappa har du nämnt flera ggr. Men var är din mamma?

Jag är ledsen om ni tycker att mamma Barbro kommit i skymundan. Jag skulle gissa att hon befinner sig på hemmaplan, kanske laddar hon inför dagen med kaffe och en liten kaka. Förövrigt jobbar hon på Kassaservice, är miniliten och singel. Plastpappa någon?


Jag ska snart påbörja min C-uppsats och har valt ämnet bloggar. Skulle vara jättekul att få en liten intervju. Tror du det är möjligt?

Om du insisterar ska jag försöka klämma in det, dock är det många som vill ha receptet till denna framgångssaga.


Vad använder du för hudvårdsprodukter - du har så fin hy!

En tackar! Jag använder dermalogica.


Läser du alla kommentarer?

Jag försöker verkligen hitta tid för detta. Blir de allt för många brukar jag dock mest skumma igenom.


Hur mkt pengar drar du in varje månad före skatt?

Egentligen är det en lite för personlig fråga men 2572 kr, rakt ner i fickan.


Kan inte du vara med i Let’s dance?

Tidigare tänkte jag att det nog skulle vara skoj. Uffe säger dock att det där är ett skräpprogram så nu är jag mer tveksam.


Finns det någon adress man kan nå dig på, säg om man vill skicka en present till dig?

Eftersom jag till stor del försörjer mig genom donationer skulle det passa utmärkt med en present. Just nu önskar jag mig ett par färgglada pumps. Adressen är Sanatcilar Sitesi 39 Tarabya/Istanbul.


Vad hände med din bantar-adept, hon som du räddade från Mia Törnblom?

Du tänker på Sofia? Vad jag vet sköter hon sig på egen hand numer, går på plocka äpplen gymnastik och har gått ner fyra kilo.


Vad gillar du mest, grön paprika, röd paprika, orange paprika, grön paprika eller gul paprika?

Gul paprika ska det vara, i skamvrån får den gröna stå.


Har du testat droger? Då menar jag inte alkohol och nikotin…

Det är inget jag är stolt över men i ungdomen testade jag tuschpenna. Effekten var sådär.


Vad gör du som opinionsbildare för att fler ska bli positivt inställda till försvarsmakten?

Med tanke på mitt förflutna som aktiv Unglotta förstår jag att frågan känns högaktuell. Det där är dock en period i mitt liv jag helst vill glömma, försvaret är en utdöende inrättning.


Till sist;


Har T fixat alla dom där sakerna som var trasiga i er lägenhet, när jag läste din blogg fick jag uppfattningen att han skulle ordna det?

Lustigt, jag fick precis samma uppfattning. Allt är dock exakt sig likt.

Av Nettan - 31 januari 2008 08:22

Såg att kanal fem nu ska göra sin egen version av Bonde söker fru. I deras program Frusna män ska tittarna få följa tre norrländska mäns jakt på kärleken. Betyder det att efter bönder så är norrlänningar det mest svårsålda vi har? 

Av Nettan - 29 januari 2008 16:03

Inspirerad av Wääs fina kärlekshyllning till Natalie Portman kände jag att det var dags att hedra Sveriges hetaste man med inlägg. Förutom en tidig förälskelse i

Carl-Einar Häckner så är detta min enda "kändis" crush. 


Äktenskap utan date och ensam etta: Anders Wendin

Bubblare: Wentworth Miller


Vad tror jag mig då veta om Anders förutom att han är übersnygg och har en utomordentligt vacker stämma;

- Född 1975 och uppväxt i Sveriges vackraste landskap Dalarna, närmare bestämt i Ludvika

- Spelade tidigare i bandet Monster

- Är sambo med Linda Santiago som är väldigt söt (jäklans)

- Hade trea i musik under skoltiden 

- Utsågs av tidningen King till årets bäst klädde man

- Kontrollfreak

- Är lika snygg i sitt krull som rakad


Saker jag skulle göra för Anders; 

- Ge upp mina myskläder

- Se lite dystrare på livet

- Äta upp hela mackan (även kanterna) för att inte smula så mycket

- Bara använda underkläder inköpta efter 2005

- Ge upp mitt kontrollbehov

- Gå med på att köpa en bostad byggd efter 1930 

- Sluta lyssna på populärmusik

- Sova på vilken sida av sängen som helst

- Sluta feströka

Av Nettan - 29 januari 2008 10:54

Roger Pontare har blivit anklagad för att han under Melodifestivalen ska ha rökt hasch. Pontare avvisar anklagelserna och förklarar vad dom egentligen gjorde;


"Vi brände präriegräs rent ceremoniellt för att komma i kontakt med högre makter."


Man kan säga så här; jag känner mig inte helt övertygad om att han hoppade över drogerna.


Av Nettan - 29 januari 2008 07:12

Vilken natt, det blåser verkligen orkanvindar. Har vaknat otaliga gånger och känt oro för att få se himlen på lite väl nära håll. När klockan ringde vid sexsnåret för att det var dags att åka till gymmet kändes det inte längre aktuellt.


T är krasslig, jag har intagit soffan och håller mig ständigt på några meters avstånd. Vägrar helt enkelt att bli sjuk igen, jag drar till mig baciller så som vänsterpartiet drar till sig palestinasjalar. Tur att jag inte jobbar på dagis eller bor i kollektiv.  


Nu väntar två tentor, tjoho... 

  

Av Nettan - 28 januari 2008 16:08

Lånar lika som bär nummer två från roliga bloggen Stationsvakten.


Vad gör Blossom i våldets Kenya?

Ovido - Quiz & Flashcards