Alla inlägg under januari 2008

Av Nettan - 23 januari 2008 16:36

Jag tittade på Outsiders om sopfolket idag. Våga vägra överkonsumtion.  Det är ingen devis som det här hushållet lever efter kan jag lova. Titta på det som är vårt kapprum och tänk sen hur mycket kläder som existerar i resten av hemmet. Måste börja hänga mer i sopfolkskretsar.

Av Nettan - 23 januari 2008 15:05

Stort grattis till finaste Charlotta som fyller 30 år idag. Hoppas att Henrik skämmer bort dig och att ni får en riktigt skoj fest i helgen. Du är världens bästa, all kärlek till dig!

Av Nettan - 22 januari 2008 15:26

Dagens fråga kom per mail från kusin Bea;


Har du någon gång tänkt på hur underlig texten till "The Look" (Roxette) är? Så blir det när skandinaver skall skriva engelska texter...jag menar..."Walking lika a man, hitting like a hammer, she´s a juvenile scream, loving is a wild dog; she´s got the look."


Jag menar "loving is a wild dog?" vad i helvete betyder det och hur fungerar det?


Av Nettan - 22 januari 2008 13:49

En dvärgliga härjar på Swebus. Dom gömmer sig i trunkar i bagageutrymmet och snattar ur andras väskor. Är man dvärg får man passa på, inte många som får plats i en trunk. Jag ser framför mig hur småfolket provar ut passande trunkar och hur någon lämnar över en väska innehållande en dvärg till busschauffören. Genialiskt. Ja, jag vet man ska inte roa sig på andras bekostnad men det är ju för bra för låta bli... 

Av Nettan - 22 januari 2008 13:24

Idag fyller jag 29 år. Det finns bara en fördel med 29 och det är att det inte är 30. Sist när vi skulle gå ut i Sundsvall sa min kusin, "Vi kan prova att gå på Oscars men det är inte säkert du kommer, det är 30+"


Känns betryggande att det fortfarande finns ställen där man är för ung för att komma in. Efter 30 är det bara PRO danserna som man kan vara för ung för. Nej, jag är inte alls bitter över att fylla år.

Av Nettan - 21 januari 2008 10:16

Såg att Miss Li skulle komma och spela under Vasaloppsveckan. Tyvärr precis den dag när vi ska åka. Då återstår Orsa Spelmän, PåG och Farbror Fläsk. Kan knappt bärga mig.

Av Nettan - 21 januari 2008 09:59

Det har verkligen varit en toppenhelg. Gudomligt väder, någon minusgrad och strålande sol. Det är verkligen hur kul som helst att åka slalom, Pajala kommer att passa mig fint. Som ni förstår av bilden nedan så var det en grym After Ski, vem behöver Sälen när detta erbjuds?

Av Nettan - 18 januari 2008 10:49

Att växa upp med två äldre bröder gav följande konsekvenser;


- Under stor del av mina uppväxtår hade jag och mina bröder samma frisyr, alltså hockeyfrilla. Vi fick alla klippa oss på Assars herrsalong.


- Jag ägde visserligen en NKOTB skiva men mina stora idoler AC/DC.


- Min föräldrar tyckte att moped var ett ypperligt sätt att ta sig fram och ansåg därmed att jag också borde skaffa mig en.


- Samantha Fox var ett naturligt inslag som kvinnlig förebild.


- Otaliga gånger fick jag lov att titta på Stockholmsnatt eftersom det var den absolut hetaste filmen och Paolo Roberto var guden.


- Stora problem att ostört haffa åt sig någon äldre kille på grund av ständig beskyddarverksamhet.


Ovido - Quiz & Flashcards