Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Nettan - 6 januari 2008 17:55

Just nu skriver jag min uppsats om heroin och metadon. Är som ett barn i en godisaffär, det är så grymt intressant. Det är fascinerande att läsa all historia. Visste ni att heroin var klassat som läkemedel ända fram till 1964? När det framställdes av läkemedelsbolaget Bayer sades preparatet vara;


"ett helt ofarligt och icke-vanebildande medikament för den som råkat bli beroende av morfin" 


Inte riktigt samma inställning som vi har idag.

Av Nettan - 6 januari 2008 13:56

I min analys över 2007 har jag kommit fram till att det var ett ok år. Inte trist, inte sensationellt. En kul resa till Thailand i maj, alldeles för många sommarveckor i ett regnigt dalarna, sjukt bra sensommarkvällar i Istanbul och en höst som snabbt passerade. Jens frieri får nog ändå ses som årets höjdpunkt. Det var verkligen på tiden och dessutom var det årets absolut bästa fest. Ser fram emot att toppa den på bröllopet. 2008 kommer att bli ett grymt bra år.

Av Nettan - 6 januari 2008 10:18

Var ute och åt igår, ett trevligt ställe med bra mat. Det vet jag endast för att jag varit där tidigare. Igår hade dom kunnat servera mig precis vad som helst utan att jag hade känt något skillnad. Min förkylning gör att jag har noll smaksinne. Detta är enda gången jag skulle kunna frossa i;


- Avokado

- Sushi

- Sill

- Suspekta fiskar

- Lamm


Dessutom måste jag hålla mig borta från människor som har FB och dyker upp med en kamera. Det är obehagligt att vakna upp till att hemska bilder publicerats där ute.


Ovido - Quiz & Flashcards