Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Nettan - 17 januari 2008 15:15

Det är ju omöjligt att låta bli när dom väl är inscannade. Riktiga juveler det här, våra klassfoton från 4:e och 6:e klass.


På fotot från fjärde klass hittar ni mig på mittenraden, andra från vänster. Dagen till ära kör jag en sofistikerad sekreterarlook, ytterst välknäppt vitskjorta. Detta i kombination med en förförisk hockeyfrilla.

SO` hittar ni också på mittenraden, längst ut till höger. Hon kör det klassiska marina temat kombinerat med en vågad stubb.  


På fotot från sjätte klass hittar ni mig på mittenraden, andra från höger. Här har jag gett mig på en lite mer vågad stil och kombinerar denna med en klassisk gamnacke.

SO` hittar ni på främre raden, tredje från vänster. Hon har nu intagit en lite mer feminin stil och kör blommig tillsammans med den odödliga pottfrisyren.


Notera gärna att jag var bland de längsta. En sådan bild lär ni aldrig igen.


Av Nettan - 17 januari 2008 09:32

Som komplement till Rättssociologin har jag nu läst Charlottas julklapp, kaxiga tjejers guide till att få vad de vill ha. I början av boken fick man testa sin kaxighet, jag var en nada-kaxig tjej. Sammantaget med att min egentliga ålder enligt vuxentestet var 38.8 år känner jag oro. Jag förbannar ICA-kort och På spåret, måste göra nått wild and crazy.  


Jag måste säga att fanns en del märkliga inslag i den där boken. Exempelvis tvivlar jag på hur stor användning jag kommer få för; sju tips för hur man bäst kommer på kontoret.


Dom tipsar också om fantastiska ställen att träffa män på. Ett tips var; när du gör samhällstjänst och plockar upp skräp längs vägen. Lite nytänkande men jag känner ändå en viss skepsis. Jag menar alla har vi väl deltagit vid skräpplockardagar under skoltiden. Någon som träffade något kex där i diket?





Ovido - Quiz & Flashcards