Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Nettan - 25 januari 2008 17:28

I morgon är det dags att bjuda på lite middag. Jag tycker det är roligast att klura ut vad som ska tillagas. Har överlagt med mig själv och kommit fram till följande;


- Jordärtskockssoppa med parmesanflarn. Favorit från nyår.


- Risotto med vitlök & timjankyckling


-  Vit choklad och hallonparfait

Av Nettan - 25 januari 2008 12:14

När jag var på väg ut tidigare idag letade jag i väskan efter mina nycklar. Rotade runt och fick syn på en liten ost. Jag tog upp osten, granskade den och tänkte

"men titta, en liten ost." Sen la jag tillbaka den i väskan. Osten fick jag på planet från München i oktober. Så här i efterhand borde jag kanske ha slängt den men egentligen, vem vet när lite ost kan komma väl till hands?

Av Nettan - 25 januari 2008 10:29

YouTube har legat nere ett par dagar här, antar att olämpligt material om Turkiet nu är bortrensat. Min favoritsidas återuppståndelse firar vi självklart med något bra.

Av Nettan - 25 januari 2008 07:53

Trots att jag ju skulle anamma en mer omaterialistisk inställning á sopfolket läste jag om vårens trender. Måste säga att de i alla fall var att föredra framför höstens skinnklänningar och lacktights;


- Orange läppar. Tror jag hoppar den.

- Skärmmössa. Ytterst tveksamt.

- Klänningar med en bar axel. Ja! Vårens absolut hetaste.

- Skor med öppna tår. Absolut.

- Blommigt. Kan funka.

- Kjolen tar över klänningen. Definitivt. Jag är verkligen inne i kjolsvängen även om klänningen fortfarande får hänga med.

- Flortunna material. Helt ok.


Nu är det dags för lite motion, främst för att skaka av mig den obehagliga nyheten att Sonja vann en Rockbjörn framför Annika Norlin. Ytterligare kommentarer är överflödiga.    

Ovido - Quiz & Flashcards