Direktlänk till inlägg 19 december 2007

Packa

Av Nettan - 19 december 2007 21:53

Måste säga att jag blivit en fena på att packa vid det här laget. Lyckas nästa alltid trilla in på 22 kg.


I maj var jag och min syster i Thailand. Det är ett shoppingvänligt land det där. Vi hade bestämt att vi skulle vara två veckor på Koh Samui för att sedan avsluta med några dagars shopping i Bangkok. Vi åkte med minimal packning eftersom vi varit där tidigare och visste att allt är extremt billigt.


Den gången förlorade jag all känsla för hur mycket saker egentligen väger. Syster var dock tio gånger värre. När vi lämnade Koh Samui hade vi redan 20 kg övervikt. Vilken miss, nu skulle vi ju till Bangkok för att shoppa. Tilläggas bör att varje överviktskilo skulle kosta oss 300 kr när vi åkte hem.


Min syster är jordens optimist och att vi skulle vara i Bangkok utan att få handla var för henne helt otänkbart. "Någon måste väl kunna skeppa över det åt oss." Det kan ha varit några av mitt livs bästa skratt när hon helt sonika börjar leta på gula sidorna och ringa runt. Thailändarna är ju inte precis några höjdare på engelska.


Jag försökte övertyga henne om att lägga ner det där projektet men hon vägrade. Vad säger man, trägen vinner. Någon dag senare hade vi en thailändare där som hämtade upp en väska på 40 kg för skeppning till Sverige. Vi betalde 1500 kr och kunde glatt shoppa vidare. Och ja, en månad senare levererades väskan till Sverige.

 
 
Vita

Vita

20 december 2007 00:31

Tänk, jag har också varit på Koh Samui och i Bangkok med min syster

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
trollpackan fnissar!

trollpackan fnissar!

20 december 2007 22:28

"Den som väntar på nåt gott..."*fniss*
"Bättre sent än aldrig!"
Shopping är ju kul, förstår din syster!;)
kram

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 28 maj 2008 07:37

Nu är vår nya blogg igång, framöver finns jag och SO på;   http://www.hybris-sonett.blogspot.com/  ...

Av Nettan - 24 maj 2008 17:39

Jag borde portas från Gina Tricot. Nyheter varje vecka är inte alls bra. ...

Av Nettan - 23 maj 2008 14:56

Jag och SO pysslar med att skaffa oss en gemensam blogg. Därför är jag dålig på att uppdatera just nu. Jag hoppas att ni följer till den nya, meddelar adress inom kort. ...

Av Nettan - 19 maj 2008 19:30

Jag var hos frisören idag, hon ögnade igenom mitt hår och sa;   "Vilket häftigt hår, det här kan man ju atombomba utan att det skulle ta skada"   Så är det att vara sponsrad av Schwarzkopf. Tack Charlotta.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards