Alla inlägg under augusti 2007

Av Nettan - 13 augusti 2007 13:34

Tack vännen, det var världens finaste! Jag uppskattar verkligen din vänskap och att vi håller ihop i vått och torrt. Det ska bli så roligt att vi (förhoppningsvis) snart bor i samma stad. Saknar dig!!!

Med kärlek

PS. Bry er inte om att jag ser ut som en förstoppad ekorre :)


http://www.family.se/vi/1005370.htm?ca=11_a

Av Nettan - 13 augusti 2007 08:27

Lärdom från i lördags. Ha inte kjol med hög midja när du ska äta en trerätters middag, det blir trångt, väldigt trångt...

Av Nettan - 13 augusti 2007 08:23

Turkish Airlines hotar med strejk, självklart nu när jag ska åka hem. Jag känner mig lite drabbad och så har det alltid varit. Det började tidigt, redan med skoldanser faktiskt. För att få gå på dessa tillställningar, äta popcorn och dansa tryckare så fick man lov att gå i fyran. Vi laddade och laddade, för att tillslut uppnå denna aktningvärda ålder. Då ändrades reglerna, nu var vi inte mogna att få köpa den där fantan och spana på någon två äpplen hög lintott, nejdå nu måste man gå i femman för att komma in. Så började det och så har det fortsatt, dålig karma?

Av Nettan - 12 augusti 2007 07:43

Fredagen spenderade vi hemma på terrassen, god mat och allmänt lugnt. På lördagen mötte vi upp Martin, Annelie, Per och hans kompis Ryan från Kanada. Vi begav oss mot, för mig och Tolga en ny strand. Tyckte verkligen inte att den var bättre än Solar Beach. Det positiva var att man kunde ta med sig eget fika, kan alltid vara bra om man vill ha picnic någon gång. Vi försökte oss på lite beachvolley vilket för det första fick mig att inse att jag saknar talang för denna sport och för det andra att skrubbsår gör jäkligt ont. Vid sextiden var det hög tid att bege sig hemåt då jag, Tolga och Martin hade bord på 5:e våningen.


 Väl där smaskades god mat, vin och en av deras utsökta Mojitos. Vi bestämde att det detta år är dax att besöka oktoberfest så nu måste jag ligga i träning. Tydligen måste man redan på morgonkvisten åka till öltälten, där häckas det sen tills att det ölen börjar serveras runt lunchtid. Sen är det öl för hela slanten, ska bli mycket intressant. Martin sa att man bör börja träna upp sin blåsa så nu ska jag öva på att dricka mycket och hålla mig jättelänge. Inte medicinskt rekommenderat jag vet, men vad gör man inte för den goda saken.
Söndagen spenderade vi hos Viveka, originell dam det där. Vi skulle säga hejdå till Marianne och Klas som drar vidare mot Kairo. May the force be with you!

Av Nettan - 11 augusti 2007 13:17

Jag lider av ständig beslutsångest när det kommer till mitt hår. Sist jag klippte mig ville jag verkligen gråta. Då hade jag kommit på att jag skulle klippa hellugg. Att jag hade ganska kort hår och att det då inte brukar vara så där jättefint med hellugg förträngde jag. Skuttade glatt in till en frisör och lät henne sätta saxen i det lilla hår jag hade och för varje klipp hon gjorde blev mitt leende lite svalare. Resultatet blev hemskt och jag fick dessutom det obligatoriska puffet uppe på hjässan. Vad är det med frisörer och det där puffet som ingen människa vill ha?? Min hjärna började snabb fundera på hur snabbt jag kunde få en hårförlängning. Egentligen borde jag ringa runt till alla salonger och varna för mig själv. Kommer jag in, klipp mig inte!! Det är alltid så med mig, jag fantiserar om frisyrer och tror att dessa kommer att göra underverk för mig. Bara jag får lugg, långt hår, kort hår etc. kommer jag att bli megahet. Varje gång jag klipper mig kommer det som en överraskning att det inte hände. Va, blev jag inte 1.75, smal, vältränad och fotomodell, klippte ju lugg för tusan!

Av Nettan - 11 augusti 2007 09:37

Har vaknat och fått kaffe, gott. Kaffe och en ballerinakaka (censurerat för dig Tolga men du var inte vaken och kunde stoppa mig). Jag ska bli hälsosam, mycket mycket snart. Måste bara bryta mitt beroende till dom små nougatfyllda härligheterna. Tänk vad det är gott att få knapra av kanterna och spara den där lilla klutten i mitten till sist, ljuvligt!

Av Nettan - 10 augusti 2007 15:48

Jag har förstått att dagens oufit är ett stående inslag i mångas bloggar, eftersom jag är en tjej som hänger med så vill jag inte vara sämre! Jag beklagar att det denna gång inte kommer bildbevis...

Dagens outfit;

Brunt linne, fräsigt urtvättat. Inköpt på fashionabla BikBok runt år 2005.
Svarta trosor, modell större. Inköpsställe okänt. Årtal, 1995?

Av Nettan - 9 augusti 2007 14:43

När Soff och Jens var här på besök så gav dom oss en present, ett PS2. Vi blev såklart mycket glada. Eller gav och gav, dom sa att det skulle levereras till oss. Nu börjar jag undra om det kanske fanns korsade fingrar med i spelet eller om det var en sådan där speciell present som Soff brukar ge. Älskling du ska få en dag på Hasseludden...Eller är det månne så att nån lite turk sitter på sin handknutna orientiska matta och plockar pengar med en liten räv. Ja, jag vet inte...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards