Alla inlägg den 12 november 2007

Av Nettan - 12 november 2007 23:15

Efter att nu ha sett på Boston Tea Party så är jag helt övertygad om att detta med barturné vore någonting för mig. Jag reserverar mig för att jag eventuellt glömt något moment, blev väldigt exalterad när jag såg inslaget. Kvällen kommer alltså att innehålla;

Förfest med Moras top noch. Just nu känner jag mig lite osäker på vilka som kommer att bli inbjudna. Jag skjuter från höften, Krille, Engberg, Björn Grudd (jo han lever fortfarande har jag hört) Mats samt lämpliga tjejer 17+.

Karaoke. Strategiskt väljer jag Wasas nationalsång, den glider in.

Drinkblandning. Okomplicerat moment. Piggelin, Snöboll, Starköl, Lakritshots.

Sjunga på scenen. Vid den här tiden är alla jättefulla, kör ändå safe med Boten Anna.

Mingel. Ännu ett okomplicerat moment. Öööhhhhhhhhjjjjjjj funkar alltid.

Gyttjebrottning. Mitt paradnummer. Vi kom tidigare fram till att Linda Skugge eventuellt kunde hänga på, kollegor emellan. Om Linda inte kan komma tänkte jag om Göran Greider från Dalademokraten kanske kunde henka.

Av Nettan - 12 november 2007 13:10

Så här på dagtid visas så många kvalitetsprogram. Det är Glamour, Våra bästa år och MacGyver. Allra bäst är dock alla frågeprogram, där gäller det verkligen att gnugga geniknölarna. Ser verkligen framför mig hur Gunnel från Torsby sitter där hemma och klurar. Idag var en av frågorna, gissa ett yrke som börjar på P...


Gunnels man har ju länge varit brevbärare, vilken lyckoträff, kan det vara det rätta svaret?? Hon börjar genast fantisera om nya bommullsbyxor och eccoskor. Problemet är ju bara att brevbärare inte börjar på P. Ulla tänker frenetiskt, samlingsnamnet är ju ändå post. Enkelt, ersätt brev med post. Postbärare, det måste det vara.

Av Nettan - 12 november 2007 12:05

Jag är riktigt riktig krasslig. Ser ut som crap mår crap. Dagens framsteg är att jag återfått lite målbrottsröst, alltid något. Kurar under täcket här ute i skogen. Går i mysbyxor, äter karamellkungen och eldar vedspis. Känns lite skumt att vara i Sundsvall igen, många minnen som kommer upp. Det är ganska mycket snö och otroligt fint. Snart ska jag dra på mig täckisar och promenera med hundarna. Eller egentligen, en hund och en mindre mammut. Alladin väger garanterat mer än mig nu. Här måste han vara kopplad också, kan bli intressant. På något vis känns det som att jag inte kommer att ha så mycket att säga till om.

Ovido - Quiz & Flashcards