Alla inlägg den 26 november 2007

Av Nettan - 26 november 2007 20:42

Känner mig lite exalterad över att nu ha beslutat att jag åker hem även i januari när T åker till Malaysia. Känner att det blir lite lyxigt, jul, slutet på januari och sen till Tjejvasan. Tänkte att syster får inhysa mig, hon planerar att jobba i Norge så kanske får jag lilla huset på prärien för mig själv.


Norrland i januari, det blir kallt. Vill ni hälsa på i urskogen är ni hjärtligt välkomna. Det kan ju bli lite som ett träningsläger för mig, liksom Gunde kommer jag att susa genom Sundsvallsskogarna. Ibland skenar min fantasi känner jag, först ska jag nog ta och köpa ett par skidor... och vantar... och mössa... och underställ...och...

Av Nettan - 26 november 2007 14:36

Aftonbladet slår på stort och uppmärksammar den nya folksjukdomen, håroholic. Oförklarligt nog skickades artikeln snabbt över till mig. Här följer testet;

Jag har rubbet: italiensk plattång, monsterfön, värmespolar, lock- OCH krustång!
Svar: Nja, plattång, fön och någon bladning av lock/krus.

Jag lämnar alltid salongen med superdyra stylingprodukter.
Svar: Faktiskt inte.

Poshpage, locksvall, lugg, blont, lila-rött, – jag har provat allt!
Svar: Frisyrer, definitivt. Färgen går det ju inte att göra så överdrivet mycket åt. Frisör Johan ville ge mig platinablonda slingor ett tag men någonstans går gränsen även för mig.

Riktigt dåliga hårdagar har jag övervägt att sjukanmäla mig.
Svar: Nej, riktigt så illa är det inte men det lyfter ju inte precis dagen om barret är dålig form.

Jag har en grymt nära relation till min frisör.
Svar: Illhan, my man! Lite trist att vi inte kan kommunicera bara man vet liksom aldrig hur det slutar.

Håret är min viktigaste accessoar.
Svar: Kände att bara jag såg ordet acessoar så började jag tänka väskor, väskor, väskor. Antar att dock att dom menar mer kroppslig, men nej. Rumpan och mina skrattisar har alltid varit mina viktigaste tillgångar. Det är därför det är tungt det här med att tyngdlagen kommer att haffa rumpan efter 30.

Vännerna har slutat kommentera mina nya klipp.
Svar: Nej, än så länge är dom flesta på hugget.

Jag är ju egentligen helt frisk märker jag efter det testet. Blir inte sjukpenning nu heller.

FB

Av Nettan - 26 november 2007 12:21

När vi var ut i Sundsvall var det jag, syster, kusin Bea och hennes två kompisar. Jag är nu kompis på med dom två herrarna FB. Nu har den ena uppdaterat sin profil och då uppgett sitt favoritprogram; "ja det här vågar jag nästan inte berätta.... att jag snöat in på en show som hette "The Swan".... vet inte hur det gick till med jag blev nästan beroende..." Erkännanden av den kalibern gör mig mycket munter.

Ett ypperligt gott initiativ var att skapa gruppen, vilka skall ut på juldagen? Redan på förhand kan man nu klicka sig till om det är värt en utgång eller inte. Jasså, Lasse ska inte komma det gör ingenting, Maria ska komma, bra...kan det bli mer praktiskt? Gruppen ja-sägare börjar ta sig.

Av Nettan - 26 november 2007 08:20

- Tentavecka nu igen, känns det inte som dom kommer väldigt tätt?

- Helgens inköp, två par trosor och en Bodybutter. Nu kanske ni tänker att jag inte behövde fler hudkrämer men det är fel. Bodybutter är en förtjusande produkt, jag kommer att sprida en ljuvlig doft av Mango.

-Dennis uppskattade min beundrarpost, vi är nästan bästisar nu.

- Såg en utsökt klänning som jag inte kan sluta tänka på. En grön liten sak från Kate Moss kollektionen på Top Shop. Den kostade 1600 vilket ju är väldans dyrt för klänning. Jag har dock kommit på mig själv med att hitta på strategier för att försvara ett sådant inköp. Om jag fastställer x antal gånger som jag skall ha den på mig och slår ut summan på dom gångerna så blir det ju rimligt eller? Just nu tror jag självklart att jag kommer att bli lika snygg som Kate Moss bara jag får den där lilla trasan.

- Jag blev tvingad att gå på nördbio igår, alltså 3D. Tack och lov har jag inte utsatts för detta sedan man på 80-talet fick skoja till med små plastglasögon för att se sommarmorgon (eller var det jullovsmorgon).

- I lördags provade jag att spela Squash för första gången, riktigt skoj. Sofia jag vill minnas att du sagt till mig att du ville börja spela när jag flyttat hem. Att du väntat hela ditt vuxna liv på att få slå en liten boll mot en vägg. Självklart ska vi börja med det.

Ovido - Quiz & Flashcards