Alla inlägg den 21 november 2007

Av Nettan - 21 november 2007 15:30

Stor hund liten syster. Allan har inte riktigt förstått att han är gigantisk utan tror att han är en smidig liten pudel. Han älskar att sitta i knät, jag har försökt att förklara för honom att det inte passar sig för en man av hans storlek. Tror dock att han är i förnekelsestadiet.

Av Nettan - 21 november 2007 08:56

Ansökningen inför vårterminen är gjord. Jag behövde en eller två kurser att kombinera rättssociologin med. Eftersom det blir sista terminen tänkte jag att det var ok att bara välja kurser som verkade roliga. När jag i efterhand tittar på min ansökan så vet jag inte om kurserna precis skriker läs mig bara för nöjes skull. Tror jag blev förvirrad när jag gav mig själv så där lösa tyglar. Dessa kurser var tydligen det skojigaste jag kunde komma på;

Medvetandet och hjärnan A

Ungdomskulturer i skola och samhälle

Mellanösternkunskap

Mångfaldens komplexitet - kulturella processer i en globaliserad värld

Barns rätt och barns röst - Socialt arbete med barn och familj

Krispsykologi

Ovido - Quiz & Flashcards