Alla inlägg den 28 november 2007

Av Nettan - 28 november 2007 13:03

Jag älskar julen, vi brukar ha riktigt skoj. Eftersom vår familj fram till nu inte tillhört den producerande sorten så har det inte funnits några barn med på många år. Julen har mer blivit en fest med god mat, vin och sällskapsspel. Min mamma hatar julen av någon anledning som jag aldrig riktigt förstått och hon beter sig alltid extra lustigt när den här högtiden närmar sig.


Vi brukar fira tre dagar, i år lyckades jag dock bara förhandla till mig två. Mamma Barbro ville nämligen fira noll dagar nu när min dramaqeen till syster valde att inte gifta sig och bli solo. Normalt brukar vi nämligen fira hos dom, nu måste vi byta till att fira hos mamma. Det är naturligtvis uppslitande för henne att bryta rutinerna så där.


Mamma har fått för sig att något hemskt ska hända och hennes strategi är att vi alla måste sova tidigt. Så när vi i godan ro spelar spel och har det allmänt trevligt så deklarerar hon alltid (brukar vara runt 11.30) nu ska i alla fall JAG lägga mig. Det betyder egentligen att nu ska alla gå och lägga sig. Detta till trots att vi nu under ganska många år framfört att vi alla är runt 30-40 sträcket och klarar att vara uppe även efter det att spöktimmen infallit.


Eftersom vi idkar civil olydnad och inte lägger oss så måste även hon vara uppe för att vaka över sin kull. Det betyder ett nytt nu går jag och lägger mig varje halvtimme och en placering bredvid bror för att hålla ett extra öga på honom så att han inte blir överförfriskad.


Jag följer denna rutin med samma munterhet varje år. Nu har dock lilla Ida kommit till världen och till nästa jul ytterligare en minis. Snart är det bara en normal jul med tomte och Kalle. Usch.

Av Nettan - 28 november 2007 11:33

MTV Cribs brukar visa upp diverse kändisars kylskåp. Mineralvatten och skumpa brukar toppa. Cribs Istanbul visar frysen och vad som är viktigast talar väl sitt tydliga språk.

Av Nettan - 28 november 2007 08:59

Jag gnuggar åter mina geniknölar med en tenta. Börjar känna mig osäker på om detta verkligen kommer att medföra att jag kan peta ner Leffe GW Persson från tronen. Frågan jag arbetar med just nu;


Djur är skyddade mot övergrepp enligt bl.a brottsbalken men är djur och växter "spelare". Bör de vara spelare?


Ja, Nettan vad tycker du nu om detta? Ska växter ha några rättigheter? 



Ovido - Quiz & Flashcards