Alla inlägg den 4 september 2007

Av Nettan - 4 september 2007 16:10

Jag undrar om följande som jag fick lära mig som liten är sant;

- att man inte ska ska simma efter maten, förenat med livsfara
- att man inte får tugga på håret, det bildas då en gigantisk hårboll i magen
- att man inte får svälja tuggummi
- att man absolut inte får äta på blyertspennan och suddgummit, förenat med livsfara

Av Nettan - 4 september 2007 15:52

Så nu är det gjort, två anmälningar till Tjejvasan. Jag och Soffan ska ut i spåret, tre mil, blod, svett och tårar. Längdskidor har jag inte åkt på 15 år och har alltid hatat det. Men nu är vi laddade, vi gör det för vår identitet och för våra förfäder. Det här är som omskärelsen för judarna, vi blir fulländade dalkullor....

Av Nettan - 4 september 2007 09:09

Redan när jag var mycket liten ogillade jag mitt namn. Ett tag hette jag bara Rebecca, det var strikt förbjudet att kalla mig något annat. Det är visserligen inte så konstigt att jag aldrig tyckt om mitt namn, vem heter egentligen Agneta i min generation? Nåväl, i slutändan blev jag Nettan vilket alltid känts helt ok. Nu har dock även detta namn börjat skändas. Flera gånger har jag under senare tid fått den skräckfyllda upplysningen om att Nettan jämställs med Conny, Ronny och andra gangsterklingande namn. Anette är tydligen dess kvinnliga motsvarighet och från Anette kommer Nettan. Jag känner nu en splittad identitet, å ena sidan kickerbrud å andra sidan TANT. Hm, undra om jag skall återinföra att alla måste kalla mig Rebecca!

Ovido - Quiz & Flashcards