Alla inlägg den 27 september 2007

Av Nettan - 27 september 2007 15:44

stureplan.se finns Bluffarens guide till Stureplan. I korthet en beskrivning och guide till Stureplans uteställen. Utmärkt koncept att stjäla. Här kommer bluffarens guide till Mora.

Wasastugan

Vad?
Moras hippa vi stänger klockan två ställe. Trevlig inredning bestående av timmer, timmer och mer timmer. Skön dalastil, avslappnat och gemytligt. Musikalisk inriktning, låtar där alla kan sjunga med, 20 minuter techno samt två tryckare med lysrören tända.

Data?
Tingsnäsv. 6, samtliga dagar åldersgräns 18 år.

Typisk besökare
Blandad publik. Många 18-20 åringar, mycket stockholmskomplex. Hockeykillar, alltså Moras kändiselit. Överblivna singlar i 30 års åldern. Klädsel, kom som du är. Detta innebär ett spektra från gympabyxor till mycket uppklätt.

Kungasätet
Har du tur får du sittplats vid något av furuborden. Annars är ju stripp-pålen på dansgolvet höjdpunkten.

Det dricker du
En stor stark, cider alternativt den drink som innehåller mest alkohol.

Så dansar du
Mycket liberalt, det flesta stilar accepteras. Det viktigaste är att sjunga med. Till Twist and shout får gärna tillhörande höftrörelser utföras.

Alfahannen
Runt 27-28 år, iförd t-shirt och jeans. Halvlångt hår, spelar hockey alternativt innebandy.

Alfahonan
Färsk 20 åring, gärna blond med bra urringning eller kort kjol.

Tur

Av Nettan - 27 september 2007 13:27

Ibland skall man ha lite tur. Min tenta gick inte så bra, eller dom saknade helt enkelt tillräckligt med källhänvisningar. Inte så konstigt eftersom mina böcker fortfarande ligger på posten. Så en av två bedömande lärare gav mig underkänt. Jag mailade dom, sa att jag hade tagit till mig deras kritik och frågade lite om vilka kompletteringar som behövdes göras. Det var då den andra läraren som svarade, han läste min tenta och godkände mig. Nu är jag jätteglad och hoppas verkligen att mina böcker hinner komma till nästa uppgift!

Av Nettan - 27 september 2007 11:59

Efter att Sofia upplyst mig om att allas våran favorit pudel E-type släppt ny låt gav jag mig åter ut på DC. En sökning på E-typ resulterade självklart i en rätt gedigen lista vilket medförde att jag nu sitter och skrålar, will I see you again I didn´t have the chance to say I´m sorry och tänker på gamla tider. Jag tänker på när vi bombade folköl hemma hos Petra och på galna resor till Malung drickandes Aurora. Vi lyssnade alltid på E-type och hans låtar funkar absolut fortfarande!

Av Nettan - 27 september 2007 09:49

Jag skrev flera inlägg om detta i min tidigare blogg, det sjuka ideal som råder gällande hur våra kroppar skall se ut. Här är ytterligare ett exempel, detta är den kropp som Top Model juryn hyllar. Jag tycker att det är otroligt skrämmande och tyvärr är detta ett ideal som unga tjejer ser upp till. Jag är medlem i ett forum för mode och skönhet där många är mellan 16-20 år. Där upphöjs exempelvis Nicole Richie kropp till skyarna, en kropp som helt uppenbart är sjuk. Jag är glad att frågan på senare tid ofta belysts, både i media och så smått inom modebranschen.

Samtidigt skall vi inte glömma att belysa motpolen. Att fetman ökar otroligt mycket bland unga, där behöver samhället och alla vuxna också ta sitt ansvar. Exempelvis ser jag ingen som helst anledning till att man skall sälja godis och läsk på skolorna. Dessutom blir jag otroligt trött på alla föräldrar som aldrig vill ta något ansvar. "Dom har tagit bort skolgymnastiken, det är därför barnen blir överviktiga". Jag tycker absolut att man skall ha gymnastik, men ingen kan inbilla mig att det är den avgörande skillnaden. Ta som förälder i stället ansvar, laga bra mat och aktivera barnen. Vill barnen absolut inte delta enskilt i någon aktivitet, hitta då på något tillsammans.

Vi bör alla ta ett anvar för mer sunda ideal!

Ovido - Quiz & Flashcards