Alla inlägg den 17 september 2007

Av Nettan - 17 september 2007 15:50

Förutom att ladda film försöker jag att skriva en tenta. Tiden tickar och jag är helt lost. Jag har inte bara svårt att förstå hur jag ska tänka gällande tentan utan vad gäller hela ämnet. Det är min första tenta i rättssociologi, på vårt forum kan man blogga om hur det går med studierna. En tjej hade liknande problem som jag, att helt enkelt fatta vad rättssociologi går ut på. En studiekamrat försökte förklara;

Anna vad är du tveksam över, vad rättssociologi innefattar? Jag gillar beskrivningen att en lag landar i ett landskap. Rättssociologi är beskrivningen, analysen av detta landskap och dess processer. Ytterligare en dimension är att det är dessa landskap som är med och skapar rätten och lagen.

Hoppas att Anna blev klokare, jag blev det då inte.

Av Nettan - 17 september 2007 15:31

Jag håller på att ladda ner min första film och känner mig superexalterad. Ska det verkligen funka...jag känner mig som en hacker även om alla ju laddar film numera. Det vore ju en överdrift att säga att det går fort, började tidigt i morse och har väl ett par timmar kvar. Men det gör inget, är det så att jag kan mysa med se upp för dårarna, egenhändigt stulen så är jag mycket nöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards