Alla inlägg den 21 september 2007

Av Nettan - 21 september 2007 13:30

Vill ni komma igång inför helgen så är tipset helt klart Danny feat Therese, If only you. Riktigt gammal eurodisco när det är som bäst.

Av Nettan - 21 september 2007 11:11

Från ordlistan. Avskavd, exempelvis avskavd hud. Bara så att du vet.

Av Nettan - 21 september 2007 10:50

Idag har jag haft lite av en pappamorgon. Skrattat lite, gråtit lite. Tänkt på vilken härlig och galen person han var. Jag har tänkt på när jag var liten och vi skulle se Ingemar åka slalom. Han hängde upp lakan för fönstren så att vi skulle se bra. Förstörde mammas gardinuppsättning men var obekymrad för det och sen låg jag där på hans stora magen medans vi tittade.

Eller när vi fyra ungar var ensam med honom och han la sig på golvet och sa det var fritt fram för oss att måla så mycket tatueringar på honom som man ville. Eller när han kom hem på fredagarna och det var fredagsmys framför Dallas. Hur jag alltid fick en flygfrakt när han hade varit ute och rest.

Hur jag en gång fick en inslagen lax i julklapp. Hur han köpte tecknad Robin Hood film till mig fast jag var 15. Hur han varje söndag tidigt började med söndasgssteken och lurade oss att det var gourmetsås fast det bara var Blå band. Han var världens bästa pappa och det är skönt att minnas.

Av Nettan - 21 september 2007 09:45

Det gick sådär med filmen jag laddade ner. Jag har ljud men ingen bild, känns lite halvfattigt. Det tog ungefär 17 timmar att ladda ner den. Men man ska inte var pessimist, 50% är ju inte dåligt!

Av Nettan - 21 september 2007 09:13

Läste i Kattens blogg att hon hade hade en kollega som eventuellt skulle få tandställning, räls. Detta väckte en del ångest hos mig också men främst lockade det fram en del gamla minnen. Jag tror att jag blev utsatt för alla olika varianter av tandställningar som fanns på marknaden i början på 90- talet. Små gummisnoddar som skulle sitta mellan över och underkäke, räls och den absolut värsta, den som skulle fästas runt nacken. Den gjorde riktigt ont och det såg det ut som att man genomgått en käkoperation. Rälsen var egentligen inget större problem, Sofia hade också. Det är jättehärligt att titta på gamla kort där vi flinar upp oss, heltäckta med metall!

Ovido - Quiz & Flashcards