Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av Nettan - 24 oktober 2007 08:27

Jag hämtar inspiration från Jannes inlägg på OMY bloggen. Monopol ska alltså göras om, gatorna ska bli städer. Jag avskyr verkligen Monopol men tycker att det är kul att de nu vidgar sina vyer. Det är någonting väldigt osympatiskt med Monopol. I slutändan sitter en person där, gnider sina händer, bygger sitt imperium och håvar in storslanten på att någon utfattig stackare trampar på dess gata. Det är helt enkelt något väldigt moderat över spelet. I alla fall så pågår nu en omröstning där du kan påverka vilka städer som skall finnas med på spelplanen. Själv röstade jag naturligtvis på Dalarnas stolthet Falun. Skulle Piteå nu inte lyckas ta en plats på den där spelplanen skulle jag bli mycket förvånad. Det finns någon skön patriotisk stämning där uppe som gör att piteborna nu en gång om dagen röstar med alla mailadresser de har. Trevlig inställning tycker jag.

http://www.monopolspel.se/leaderboard.aspx?board=off

H&M

Av Nettan - 24 oktober 2007 08:18

I morgon öppnar H&M en butik i Mora. Detta är en extremt stor händelse då det varit på gång sen runt 1995.

Av Nettan - 24 oktober 2007 07:51

Jag gillar Malins singelblogg, hon verkar vara en skoj kvinna. Dessutom verkar hon ha koll på viktiga aspekter då det gäller att välja partner;

"han måste förstå tjusningen med bearnaisesås och grillchips. Liksom ha en förkärlek för det svenniga. Det är så läskigt med killar som bara käkar groddar och typ äcklas av en om man moffar chips och dipp. Det går bort."

Ovido - Quiz & Flashcards