Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Nettan - 26 oktober 2007 15:00

Som ni alla har säkert har läst så är det här med bilder på FB en känslig fråga. Själv har jag blivit drabbad i form av att denna bild nu finns till allmän beskådan (jag redigerade bort my partner in crime eftersom jag inte frågat om lov). Nu känner jag mig ganska orolig att den ska säljas vidare och dyka upp i någon reklamkampanj. Främst känner jag att olika hjälporganisationer kan komma att använda bilden. Vill du också adoptera ett gatubarn från Sydamerika?

Jag vet inte riktigt när bilden är tagen men någon gång under tidig högstadietid skulle jag tro. Kallt kan det väl konstateras att tiderna förändras. Inte precis så här kidsen på högstadiet ser ut nu för tiden, ingen Mulberryväska inga Acne jeans. På min tid gick det tydligen fint med gamla hederliga mysbyxor och storstickat.

Av Nettan - 26 oktober 2007 12:09

För den som undrar vad jag ska göra i helgen så är svaret att jag just nu stirrar på ett word dokument som består av ett citat och en halv mening. Av någon underlig anledning känns tentan inte riktigt komplett.

När hjärnan vilar ska jag handla jeans. Det tillhör verkligen inte min favoritsysselsättning. Jag fattar inte hur jag kunde bli tillverkad med en latinos underdel och en tolvårings överdel. I jeanssammanhang skapar detta problem. Om jag lyckas pressa i min rumpa i ett par jeans så är dom i 90% av fallen för stora i midjan. Detta skapar ett glapp som innebär en otrevlig syn för dom som behöver spana in mina trosor från 1992 (hatar underkläder också). Lycka till Nettan.

Ovido - Quiz & Flashcards