Alla inlägg under september 2007

Av Nettan - 24 september 2007 14:50

Tine och Mikael har en son, Benjamin. Han var med på festen i lördags och fick lära sig ett och annat om livet. Vi uppträdde inte som ansvariga vuxna ska, utan uppmuntrade att han både drack och snusade friskt. Innan kvällen var slut kunde han lätt peta upp en browniebit under läppen med tungan och efter avslutad vattenshot smällde han glaset hårt i bordet. Duktig unge det där. Han ställde mig dessutom inför svåra frågor;

- Varför rökte jag cigarett (öh, ja....bara för vuxna, det är det bara för vuxna)
- Varför hade jag hål på min klänning (jag försökte förklara att jag tyckte det var snyggt & kreativt, vet inte om budskapet gick fram)
- Samt en hel del konstiga frågor på danska som jag inte förstod (ignorerade honom)

Av Nettan - 24 september 2007 12:42

Jag har påbörjat min kurs i rättssociologi utan några problem. Parallellt skall jag ju dock läsa ytterligare en kurs via Högskolan Kristianstad. Terminen började 27/8 men fortfarande har jag ingen klar information om vad som händer. Efter mycket om och men har jag äntligen fått min inloggningsuppgifter, men det finns noll information utlagt på hemsidan.


Vad är detta för klåpare, jag blir fullständigt galen! Jag terroriserar den ansvarige läraren med mail utan framgång och känner mig otroligt irriterad. Nu skickade jag ett icke så trevligt mail som tydligt uttryckte mina åsikter. Jag tycker bara att allt detta är otroligt oproffessionellt. Får jag inte ett svar nu vet jag inte vad jag gör. Då svarar jag inte för mina handlingar.

Av Nettan - 24 september 2007 09:41

I fredags var vi och tittade på nya köpcentret, Istinye Park. Det var jättefint om än lite halvfärdigt, ligger nära oss vilket ju är en stor fördel. I lördags var vi på avskedsfest hos Tine och Mikael. Det var jättetrevligt, känns tråkigt att dom ska åka. Det bjöds på god mat och trevligt sällskap. Vi började som en ganska stor grupp men framåt kvällen var det bara vi samt Anton och Sandra som vägrade gå. Allt var alltså precis som vanligt.


 Det dracks snaps, whiskey och röktes cigarr. Det manliga könet blev rejält på kanelen och när Anton ville sussa på toaletten förstod vi att det var dax att avsluta. Sensationellt nog mådde jag bra igår och det blev ett biobesök. Vi såg Knocked Up, en riktigt söt och rolig film. Kvällen bjöd på sen på plugg och tentainlämning. Det gick uselt, men riktigt skönt att ha den avklarad.

Av Nettan - 22 september 2007 17:35

Idag är det Jens födelsedag! Han blir inte alls gammal utan är evigt ung. Grattis på födelsedagen med kramar och kärlek.

P.S Det är självklart inte ok att du behöver dammsuga på din födelsedag.

Av Nettan - 22 september 2007 15:36

N- Tänkte på Gremlins, längesen man såg det. Var jäkligt bra
T- Ja
N- Undra vad det var för slags djur egentligen?
T- Jag tror det var något djur som inte finns
N- Ett djur som inte finns, otäckt
N- Det kan ju ha varit hamstrar...eller marsvin
T- Ja, eller som dom på julen, Piff och Puff
N- Ekorrar?
T- Ja
N- Ändå otäckt det där med djur som inte finns

Av Nettan - 21 september 2007 13:30

Vill ni komma igång inför helgen så är tipset helt klart Danny feat Therese, If only you. Riktigt gammal eurodisco när det är som bäst.

Av Nettan - 21 september 2007 11:11

Från ordlistan. Avskavd, exempelvis avskavd hud. Bara så att du vet.

Av Nettan - 21 september 2007 10:50

Idag har jag haft lite av en pappamorgon. Skrattat lite, gråtit lite. Tänkt på vilken härlig och galen person han var. Jag har tänkt på när jag var liten och vi skulle se Ingemar åka slalom. Han hängde upp lakan för fönstren så att vi skulle se bra. Förstörde mammas gardinuppsättning men var obekymrad för det och sen låg jag där på hans stora magen medans vi tittade.

Eller när vi fyra ungar var ensam med honom och han la sig på golvet och sa det var fritt fram för oss att måla så mycket tatueringar på honom som man ville. Eller när han kom hem på fredagarna och det var fredagsmys framför Dallas. Hur jag alltid fick en flygfrakt när han hade varit ute och rest.

Hur jag en gång fick en inslagen lax i julklapp. Hur han köpte tecknad Robin Hood film till mig fast jag var 15. Hur han varje söndag tidigt började med söndasgssteken och lurade oss att det var gourmetsås fast det bara var Blå band. Han var världens bästa pappa och det är skönt att minnas.

Ovido - Quiz & Flashcards