Alla inlägg under september 2007

Av Nettan - 12 september 2007 17:52

"Två socialarbetare blev under tisdagskvällen slagna och hotade till livet under ett besök i en lägenhet"

Ibland längtar jag tillbaka till jobbet, ibland inte...

Me

Av Nettan - 11 september 2007 10:49

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Aldrig!
Vilken årstid tycker du bäst om? Vår
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Fotboll, utan tvekan
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Attraktion men inte kärlek
Tänker du mycket på ditt utseende? Ja, men gör mycket lite åt det
Vilken färg är snyggast? Vitt & rosa
Tycker du matte är svårt? Ja, kan inte fatta att någon låtit mig arbeta med ekonomi
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Verkligen inte
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? 8-8.30
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? NEJ
Har du piercing? Nej, inte längre
Har du tatuering? Ja, skulle gärna ha fler
Läser du ofta böcker? Ja
Vill du gifta dig? Ja, men det är ingen nödvändighet
Vill du ha barn? Ja
Är du bra på att laga mat? Ja
Vad dricker du för alkohol? Vin i alla kulörer, Bacardi, Cider, Gin & Tonic om jag vill dö dagen efter
Gillar du att dansa? JA, men gör det allt för sällan. Sofia och lite schlager= perfekt utekväll
Vad dricker du helst när du är törstig? Mineralvatten eller cola light
Tror du på ett liv efter döden? Nej
Vill du gå ner i vikt? Inte mycket, mest vill jag bli vältränad
Vad äter du helst när du ser på film? Karamellkungen
Lever dina föräldrar tillsammans? Nej
Har du tandläkarskräck? Nej
Vilken hårfärg har du naturellt? Mörkbrunt
Är du beroende av något? Kaffe & Internet

Av Nettan - 10 september 2007 09:16

I fredags var vi tillsammans med Anton och Sandra på middag hos Mikael och Tine. God mat, vin och trevligt sällskap. Lördagen gick i lugnets tecken med mat och bio på Kanyon. Vi såg Chuck & Larry med Adam Sandler. Den var småskojig och helt klart värd en titt. Annars är det ju The bourne ultimatum som ligger högst på önskelistan just nu. På söndagen gjorde vi en repa till Cevahir innan vi begav oss till förhandsvisningen av en kortfilm som IKEA varit med och sponsrat.

Av Nettan - 10 september 2007 09:05

Måns Zelmerlöw poserande så gott som naken. Kan man få en bättre start på dagen?

Ida

Av Nettan - 7 september 2007 09:21

Igår fyllde den här lilla skönheten ett år!

Av Nettan - 6 september 2007 22:12

Jag fascineras av det mesta som har med människan att göra, fysiskt, psykiskt, socialt. Det är något så spännande med hur vi fungerar. Hur alla små mekanismer i kroppen göra att vi fungerar, hur vi har utvecklat ett språk, hur utvecklas från spädbarn till ålderdom. Tänk att man kan transplantera ett organ och få det att bli fullt funktionellt i en ny kropp, tänk att man kan bli så beroende av någon substans att inget annat i livet räknas. Jag fascineras över religion, jag fascineras av hur människor kan begå handlingar som för en själv är helt ofattbara. Ja, det är bara så otroligt intressant.

Av Nettan - 5 september 2007 17:09

Fick bekräftelse på anmälan till Tjejvasan. Agneta Johansson, tävlande för klubb Turkey. Låter väl vinnande, Agneta tävlande för klubb kalkon!

Av Nettan - 5 september 2007 12:21

För att fortsätta på förra inlägget så tycker jag verkligen att föräldrar borde låta bli att lura sina barn. För något år sedan satt vi på jobbet då en arbetskamrat säger att hon plockat Lupiner. Ni vet dom som växer på ängar och vid vägkanter. Jag tittar förskräckt på henne och säger, har du plockat Lupiner dom är ju fridlysta! Aldrig har jag blivit så utskrattad. Lupiner jämställs tydligen med ogräs och är så långt ifrån fridlysta man kan komma.


Fram till den dagen trodde jag dock att dom faktiskt var fridlysta eftersom min kära mor lärde mig det i tidig ålder. Jag har alltid tyckt att dom är vackra och ville sådeles alltid plocka dom. Men voila hade mamma löst problemet, nej Nettan dom får man inte plocka, FRIDLYSTA! Jag säger bara, tänk på konsekvenserna för era stackars barn...

Ovido - Quiz & Flashcards