Alla inlägg under november 2007

FB

Av Nettan - 26 november 2007 12:21

När vi var ut i Sundsvall var det jag, syster, kusin Bea och hennes två kompisar. Jag är nu kompis på med dom två herrarna FB. Nu har den ena uppdaterat sin profil och då uppgett sitt favoritprogram; "ja det här vågar jag nästan inte berätta.... att jag snöat in på en show som hette "The Swan".... vet inte hur det gick till med jag blev nästan beroende..." Erkännanden av den kalibern gör mig mycket munter.

Ett ypperligt gott initiativ var att skapa gruppen, vilka skall ut på juldagen? Redan på förhand kan man nu klicka sig till om det är värt en utgång eller inte. Jasså, Lasse ska inte komma det gör ingenting, Maria ska komma, bra...kan det bli mer praktiskt? Gruppen ja-sägare börjar ta sig.

Av Nettan - 26 november 2007 08:20

- Tentavecka nu igen, känns det inte som dom kommer väldigt tätt?

- Helgens inköp, två par trosor och en Bodybutter. Nu kanske ni tänker att jag inte behövde fler hudkrämer men det är fel. Bodybutter är en förtjusande produkt, jag kommer att sprida en ljuvlig doft av Mango.

-Dennis uppskattade min beundrarpost, vi är nästan bästisar nu.

- Såg en utsökt klänning som jag inte kan sluta tänka på. En grön liten sak från Kate Moss kollektionen på Top Shop. Den kostade 1600 vilket ju är väldans dyrt för klänning. Jag har dock kommit på mig själv med att hitta på strategier för att försvara ett sådant inköp. Om jag fastställer x antal gånger som jag skall ha den på mig och slår ut summan på dom gångerna så blir det ju rimligt eller? Just nu tror jag självklart att jag kommer att bli lika snygg som Kate Moss bara jag får den där lilla trasan.

- Jag blev tvingad att gå på nördbio igår, alltså 3D. Tack och lov har jag inte utsatts för detta sedan man på 80-talet fick skoja till med små plastglasögon för att se sommarmorgon (eller var det jullovsmorgon).

- I lördags provade jag att spela Squash för första gången, riktigt skoj. Sofia jag vill minnas att du sagt till mig att du ville börja spela när jag flyttat hem. Att du väntat hela ditt vuxna liv på att få slå en liten boll mot en vägg. Självklart ska vi börja med det.

Av Nettan - 24 november 2007 09:46

Sitter och dricker lite morgonkaffe och har precis mailat min nya idol. Han heter Dennis Töllborg och är professor i Rättsvetenskap. Undra om det är vanligt att professurer får beundrarpost. Jag håller på att läsa hans bok Regler eller juridik och den är helt fantastisk. Är man professor och lyckas skriva en bok som är så pedagogisk att även dagisbarn skulle förstå så förtjänar man all cred. Jag är inspirerad, det är underbart med talangfulla människor.

Av Nettan - 23 november 2007 19:18

Tror att jag satt rekord på blogginlägg idag. Helt plötsligt hade jag massa med tid. Nu hälsar jag trevlig helg med en toalettbild och beger mig på middag.

Av Nettan - 23 november 2007 17:20

P- Gick värsta ryktet att IKEA skulle komma till Mora!
N- Jaha, men dom där ryktena går ju alltid. Du tror inte dom skulle välja något lite mer expansivt än just Mora, typ Falun eller Borlänge?
P- Händer riktigt mycket här ska veta. Det var ett rätt allvarlig rykte, stod i Moratidningen och allt...
N- Men?
P- Ja, det var ju inte sant. Men det är mycket på gång, H&M har öppnat nu.
N- Ja, det var riktigt roligt, har ju varit på tal ett par år.
P- ÖB har ju öppnat också. Och Matekonomen ska ju bort vettu, ska bli ICA maxi!
N- ICA maxi låter grymt skoj...

Av Nettan - 23 november 2007 08:22

Nu har vi äntligen chans att vinna Melodifestivalen. Sverige plockar fram sitt starkaste triumfkort ur skjortärmen, allas vår Christer Sjögren ska framföra låten, I love Europe. Det klingar nytänkande och kreativitet. Sen är han ju så fin också den där Christer.

Av Nettan - 23 november 2007 08:13

Göran påstår sig ligga i hårdträning inför gyttjebrottningen och sände mig följande bild. Den forna alkislooken är förbi och han uppvisar nu ett mycket förlåtande yttre. Göran satsar stenhårt, inga fler Wienerbröd på Kupolen eller grillkorvar från macken. Även om jag misstänker ett visst fiffel med bilden så uppskattar jag hans engagemang.

Av Nettan - 23 november 2007 07:46

Nu har även gardinerna i sovrummet fallerat. Det innebär att ett stort lakan just nu agerar gardin. Ger en halvtrashig beduinkänsla det där. Därmed kom jag och tänka på min resa till Israel. Vi gjorde en mycket trevlig tur på kamelrygg ut till ett beduinläger. Väl där drack vi ett te som jag tyckte var fantastisk gott och jag blev väldigt glad när jag sedan upptäckte att det kunde inhandlas på den lokala marknaden.


 Det var inte direkt vanligt lösviktste utan mer som ett stort fånge halm. Väl hemma plockade jag fram min kasse med halm och hade Sofia på tebjudning. Man kan väl säga att superlativen uteblev. En del saker gör sig helt enkelt bäst på semestern, Singha är bäst i Thailand, Efes i Turkiet och halmte i en öken i Israel.

Ovido - Quiz & Flashcards