Alla inlägg under november 2007

Av Nettan - 12 november 2007 12:05

Jag är riktigt riktig krasslig. Ser ut som crap mår crap. Dagens framsteg är att jag återfått lite målbrottsröst, alltid något. Kurar under täcket här ute i skogen. Går i mysbyxor, äter karamellkungen och eldar vedspis. Känns lite skumt att vara i Sundsvall igen, många minnen som kommer upp. Det är ganska mycket snö och otroligt fint. Snart ska jag dra på mig täckisar och promenera med hundarna. Eller egentligen, en hund och en mindre mammut. Alladin väger garanterat mer än mig nu. Här måste han vara kopplad också, kan bli intressant. På något vis känns det som att jag inte kommer att ha så mycket att säga till om.

Av Nettan - 11 november 2007 07:59

Igår avslutades den här toppenhelgen med middag på Mäster Anders. Supergod mat och trevligt sällskap. Lite nattsudd hos Malmberg/Nyström var också på sin plats. Tidigare hade jag målbrottsröst nu har jag ingen röst alls. Om ett par timmar bär av till Sundsvall, ska bli riktigt skoj.

Av Nettan - 10 november 2007 11:40

Igår bar det av till Kungsholmen för middag hos Charlotta och Henrik. Det var fab, underbar mat och gott vin. Stämningen var på topp precis som vanligt. Vi fick även träffa Charlotta och Henriks vänner Rebecka och Martin som var på besök från de småländska skogarna. Ypperligt trevligt par. Martin förvandlades efter ett antal glas vin till Bengt Frithiofsson och fick bannor av Rebecka. Själv har jag lagt på mig hetaste målbrottsrösten eftersom min förkylning vägrar att släppa. Idag blir det mys på stan innan det är dags för middag nummer tre.

Av Nettan - 9 november 2007 18:31

Igår bjöd Sofia, Jens och hängbuken Sigge på middag ute i Bromma. Det bjöds på delikat lax och som sig bör även lite vin. Utomordentligt trevligt som vanligt. Idag bjuder Henrik och Charlotta på middag, lyxigt!

Av Nettan - 7 november 2007 22:10

Om du ska besöka Sanatcilar Sitesi 39 D Daire 19 så bör du tänka på följande saker;

- Det går inte att surfa och prata i telefon samtidigt. Var sak har sin tid.

- Andas så lite som möjligt i det övre badrummet för att undvika mögelförgiftning. Det har inte hjälpt så mycket att dom några gånger försökt att måla över möglet.

- Ta absolut inte bort kepsen som hänger på dörren till badrummet om du inte vill spendera lång tid där inne. Dörren går i baklås.

- Duscha inte under dagtid, då finns bara ljummet vatten.

- Sätt på och stäng av vattnet varje gång du använder toaletten nere. Annars spolar den av sig själv dygnet runt.

- Ring på en grannes porttelefon när du vill komma in, vår är trasig.

- Ta på inte på gardinerna i gästrummet. Dom sitter extremt löst och alla gäster kommer alltid ut med en gardin i handen.

Välkomna!

Av Nettan - 7 november 2007 11:13

Meat Loaf ställer in sitt Sverigebesök på grund av en cysta på stämbanden. Tråkigt, men ärlig när hörde man senast nått av Meat Loaf? En tryckare till I would do anything for love 1993 är i alla fall det sista jag kommer ihåg.

911

Av Nettan - 6 november 2007 20:02

Av Nettan - 6 november 2007 19:10

Eftersom jag är besatt av olika hudkrämer tänkte jag att ni också bör få ett tips. Längtar ni också efter sommarens nu forna solbränna och funderar på brun utan sol så är Dove Summer Glow överlägset den bästa jag testat. Eftersom den bygger upp gradvis behöver man inte vara riktigt lika noggrann som med vanlig brun utan sol. Den ger också en färg som inte skiftar i gult, att föredra i mitt tycke.

Nu har vi enats om en ny restaurang tills på lördag. Tack Charlotta för att du bokat och avbokat. Ibland skapar ett stort utbud förvirring. Hade det varit Mora hade vi fått lov att äta på Wasa, enkel beslutsprocess.

Ovido - Quiz & Flashcards