Alla inlägg under oktober 2007

Av Nettan - 4 oktober 2007 11:26

Detta är vad som invaderat vårt vardagsrum. Detta är Tolgas lilla överraskning, min present. Då kanske ni undrar, hade Nettan verkligen önskat sig en 42 tums TV, nej det hade hon inte. Hade inköpet förgåtts av en demokratisk process, nej det hade det inte. Jag har definitivt en upp nu.

Av Nettan - 4 oktober 2007 09:24

Undici mister sitt utskänkningstillstånd, det går ju verkligen inte för sig. Nu har Tompa en månad på sig att fixa det här.

Av Nettan - 4 oktober 2007 08:23

Jag har tittat några avsnitt på SVT: s storsatsning, Andra Avenyn. Det är verkligen en spännande och välgjord serie. Mest förtjust är jag över upplägget med brunbjörnen, verkligen en kreativ idé. Jag menar vem hade förväntat sig en brunbjörn mitt i centrala Göteborg? Där smyger den omkring och skrämmer invånarna, otroligt spännande! Det är skönt med en serie som visar framförhållning, i vanliga fall brukar ju dessa mer genomtänkta uppslag komma först efter ett antal år. De brukar komma ungefär samtidigt som någon dör för att några månader senare återuppstå. Ja, jag är verkligen nyfiken på vad mer som ska hända i denna utmärkta serie, mina varmaste rekommendationer får den.

Av Nettan - 3 oktober 2007 11:17

Nu har jag varit ute på morgonpromenad. Som motivation inför sista backen tänkte jag på att en kvinnas rumpa sjunker med ungefär 10 cm under en livstid. Med tanke på att jag har rätt mycket booty och rätt korta ben så blir det en dålig ekvation. Om jag inte minns fel börjar den dala efter 30. Det byter att jag har ett år på mig att ha en bra rumpa innan tyngdlagen börjar göra sitt. Rätt bra motivationsfaktor faktiskt.

Av Nettan - 3 oktober 2007 08:21

Jag fick en hel del trist läsning igår men även en del intressant. Jag läser om alkoholens historia, nedan beskrivs vad som ansågs lagom att förtära under 1700-1800 talet;

...en god sup efter uppstigning ur sängen för den slemfulla magens rensning, en på frukosten eller panacea på morgonkaffet eller téet, en god slunt litet före middagsmåltiden att uppväcka matlusten, en sup på fisken eller maten, en för aftonmåltiden och en efter måltiden såsom en nödvändig insövningssup.

Av Nettan - 2 oktober 2007 18:19

Såg den här bilden och blev nostalgisk. Göran jag saknar dig, mysgubbe där. Allt med den där märkliga dokumentären är glömt, bara dom fina minnena finns kvar. Mona verkar trevlig och så men det var ju något speciellt mellan dig och mig. Göran, kom tillbaka!

Av Nettan - 2 oktober 2007 11:20

Nu fick jag äntligen mina böcker. Dom doftar härligt av kaviar och det dyker upp någon liten fastklistrad lakritsbit här och där. I samma paket hade mamma nämligen skickat med lite proviant. 14 böcker stirrar nu på mig, högst på intresselistan ligger;

- Att utreda, forska och rapportera
- Sociologiska perspektiv, grundläggande begrepp och teorier
- Metodpraktikan, konsten att studera samhälle, individ och marknad

Not...

Av Nettan - 1 oktober 2007 18:16

Varje gång jag träffar någon som jag inte sett på ett tag så kikar dom på mig och säger, du ser lite annorlunda ut så där kort hår hade du inte sista va? När jag titta på foton så förstår jag varför, jag ger faktiskt ett lite schizofrent intryck. Så här såg jag ut för mindre än ett år sedan och sen har det varit alla längder där emellan. Igår var jag hos frisören igen så snart blir det fler, så där kort var det inte sist va?

Ovido - Quiz & Flashcards